in Przepisy

Chlebek jaglany o smaku owocowo-czekoladowym

at
chlebek-jaglany

Chlebek jaglany o smaku owocowo-czekoladowym

Sezon na truskawki już w pełni, więc warto wykorzystać te pyszne i zdrowe owoce, aby zrobić..chlebek jaglany! Może on być doskonałą propozycją na fit drugie śniadanie lub podwieczorek. Chlebek jest naprawdę sycący dlatego może zaspokoić zarówno naszą ochotę na słodkie, jak i pomóc utrzymać prawidłową masę ciała.

 


Składniki

Składniki na 1 chlebek wielkości małej keksówki (czyli około 18 kromek, każda po 35 g):

  • banany (2 sztuki)
  • truskawki (2 garście)
  • mąka jaglana (1.5 szklanki)
  • jajko (1 sztuka)
  • kakao (1 łyżka)
  • ksylitol (3 łyżki)
  • olej rzepakowy (5 łyżek)
  • proszek do pieczenia (1 łyżeczka)

Wykonanie

  1. Zmiksuj banany.
  2. Do zmiksowanych bananów dodaj jajko, olej, mąkę, ksylitol i kakao.
  3. Wymieszaj wszystkie składniki.
  4. Tak powstałą masę wlej do małej keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Na wierzch daj pokrojone według uznania truskawki (możesz dać ich więcej niż w przepisie).
  6. Piecz w temperaturze 180 stopni przez około 30 minut.

Wartość odżywcza – 1 kromka (35 g)

  • Energia: 91 kcal
  • Białko: 1.6 g
  • Tłuszcz: 3.3 g
  • Węglowodany: 13.2 g
  • Błonnik pokarmowy: 1 g
  • Wymienniki węglowodanowe: 1

chlebek z truskawkami


Co mogę zyskać?

  • Chlebek jaglany nie zawiera dodatku cukru. Zamiast niego pojawia się ksylitol, który sprawia, że stężenie glukozy we krwi po posiłku nie rośnie tak gwałtownie. Co więcej, w przeciwieństwie do cukru, ksylitol może chronić nasze zęby przed próchnicą.
  • Dzięki obecności bananów, chlebek jest źródłem potasu, który pomaga walczyć z nadciśnieniem tętniczym czy obrzękami.
  • Jeśli zdecydujemy się na dodanie bezglutenowego proszku do pieczenia to chlebek będzie dobrą propozycją dla osób stosujących dietę bez glutenu.
  • Dodatek truskawek sprawia, że chlebek jaglany wzbogaca nasz jadłospis w witaminę C i polifenole, które zaliczane są do antyoksydantów i składników przeciwzapalnych.
  • Mąka jaglana, która jest bogata w witaminę B6, a także banany mogą pomóc w łagodzeniu nudności w ciąży (pobierz za darmo mój mini-poradnik o walce z ciążowymi dolegliwościami).

Uwagi dietetyka

  • Jeśli nie lubisz truskawek lub musisz eliminować je ze względu na alergię, możesz zastąpić je innymi ulubionymi owocami.
  • Możesz zrezygnować z dodatku kakao jeśli chcesz zrobić wyłącznie chlebek owocowy.
  • Chlebek jaglany można wzbogacić o orzechy, które co prawda podniosą jego kaloryczność, ale jednocześnie wzbogacą w nienasycone kwasy tłuszczowe, cynk, witaminy z grupy B, polifenole i błonnik. Sprawdź, jakie orzechy wybierać w diecie przeciwzapalnej. Jeśli stosujesz dietę bez laktozy, bardzo dobrym rozwiązaniem będą orzechy laskowe bogate w wapń.

Zamów dietę przeciwzapalną

Kobieca Strona Dietetyki

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *