fbpx

Owocowe smoothie z natką pietruszki

zielone liście w szklance

Udostępnij ten post

Owocowe smoothie z natką pietruszki

Natka pietruszki to niezwykle cenny produkt w naszym jadłospisie. To nieprawda, że może być dodatkiem wyłącznie do dań wytrawnych, „na słono”. Doskonale komponuje się również z owocami. Przekonacie się o tym przygotowując owocowe smoothie według mojego pomysłu.

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

Składniki

  • banan (1 sztuka)
  • jabłko (1 sztuka)
  • winogrona (1 garść)
  • sok wyciśnięty z 1/2 limonki
  • natka pietruszki (wg uznania)
  • woda (1/2 szklanki lub więcej jeśli chcecie uzyskać rzadszą konsystencję lub więcej porcji – ja podałam składniki na 1 porcję smoothie)

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

Wykonanie

  1. Obierz banana i jabłko.
  2. Pokrój banana i jabłko, a następnie wrzuć do pojemnika blendera kielichowego.
  3. Dodaj winogrona, natkę pietruszki, sok z limonki i wodę.
  4. Zmiksuj wszystkie składniki.

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

 

dłoń trzymająca szklankę

Wartość odżywcza

  • Energia: 244 kcal
  • Białko: 2.4 g
  • Tłuszcz: 1.1 g
  • Węglowodany: 52.9 g
  • Błonnik pokarmowy: 6.3 g

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

Co mogę zyskać?

  • Owocowe smoothie zawiera dodatek natki pietruszki, która jest źródłem zarówno żelaza niehemowego, jak i witaminy C. Takie połączenie sprawia, że żelazo z produktów roślinnych jest lepiej przyswajalne (przeczytaj mój artykuł na temat żelaza w ciąży).
  • Witamina C, której źródłem jest moje owoce smoothie może w naturalny sposób wzmacniać odporność, a także wykazuje działanie przeciwzapalne.
  • Banan, który jest jednym ze składnikiem smoothie wzbogaca jadłospis w potas. Jest to pierwiastek o szczególnym znaczeniu dla prawidłowego funkcjonowania gospodarki wodno-elektrolitowej. Jego właściwa podaż z dietę może pomóc w walce z obrzękami, a także nadciśnieniem tętniczym.

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

Uwagi dietetyka

  • Do przygotowania smoothie wybierz mniej dojrzałe owoce.
  • Jeśli nie masz pod ręką świeżej natki pietruszki możesz użyć produktu suszonego.
  • Jeśli chcesz, aby owocowe smoothie było bogatsze w białko, kwasy tłuszczowe omega-3, cynk czy witaminy z grupy B to warto dodać do niego nasiona chia.

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

[su_button url=”https://kobiecastronadietetyki.pl/dieta-w-ciazy-podczas-starania-sie-dziecko/o-mnie/” target=”blank” background=”#cf3086″ size=”5″]Zobacz jak mogę Ci pomóc[/su_button]

Zobacz jeszcze

gulasz wegetariański
Przepisy

Lekkostrawny gulasz wegetariański

Z czym kojarzy Ci się gulasz? Jeśli z mięsem czerwonym, którego należy unikać na diecie przeciwzapalnej, to masz rację, ale…Dziś pokażę Ci, że da się

Zapisz się do newslettera