in Przepisy

Czekoladowo-kokosowy budyń jaglany z granatem

at
czekoladowo-kokosowy-budyn

Czekoladowo-kokosowy budyń jaglany z granatem

Budyń jaglany to dobra alternatywa dla sklepowych produktów, które często zawierają dodatek cukru. Oprócz wyższej wartości odżywczej, jego zaletą jest fakt, że możemy dodać do niego wiele cennych składników. Mogą być to, np. ulubione sezonowe owoce, nasiona chia, orzechy czy kakao.


Składniki

  • kasza jaglana (5 łyżek ugotowanej kaszy)
  • mleko kokosowe bez dodatku cukru (1/2 szklanki)
  • wiórki kokosowe (1 łyżka)
  • miód (1 łyżeczka)
  • kakao (1 łyżeczka)
  • nasiona chia (1 łyżeczka)
  • granat (1/4 sztuki)

Wykonanie

  1. Kaszę jaglaną dokładnie opłucz na sitku w ciepłej wodzie, a następnie ugotuj według instrukcji na opakowaniu.
  2. Ostudzoną kaszę zblenduj z mlekiem kokosowym, miodem, kakao i wiórkami kokosowymi.
  3. Odstaw na minimum 30 minut do lodówki.
  4. Gotowy budyń podaj z granatem i nasionami chia.

Wartość odżywcza

  • Energia: 332 kcal
  • Białko: 7.6 g
  • Tłuszcz: 8.6 g
  • Węglowodany: 50.9 g
  • Błonnik pokarmowy: 5.5 g

Co mogę zyskać?

  • Kasza jaglana jest produktem naturalnie bezglutenowym.
  • Proso, z którego powstaje kasza jaglana jest źródłem witaminy B6, żelaza, magnezu, a także błonnika pokarmowego.
  • Kasza jaglana jako dobre źródło witaminy B6, polecana jest przy mdłościach w ciąży. Ponadto jako produkt bogaty w błonnik może pomóc w walce z zaparciami, a także w osiągnięciu prawidłowej masy ciała bez efektu jo-jo.
  • Nasiona chia obfitują w kwasy omega-3 przez co stanowią cenny element diety przeciwzapalnej i mogą wzmacniać naszą odporność.
  • Granat wzbogaca jadłospis w witaminę C, która posiada silne właściwości antyoksydacyjne. Dlatego polecana jest, m.in. w dietoterapii endometriozy.

Uwagi dietetyka

  • Jeśli macie problem ze zbyt małą ilością wapnia w diecie (np. z powodu nietolerancji laktozy i/lub diety wegańskiej) możecie zamiast mleka kokosowego użyć mleka migdałowego.
  • W przypadku złej tolerancji kakao (np. ze względu na trądzik, alergię) zastąpcie kakao, mączką chleba świętojańskiego (karobem).
  • Jeśli zmagacie się z insulinoopornością lub cukrzycą zrezygnujcie z dodatku miodu. Możecie zastąpić go, np. ksylitolem fińskim.

Zobacz jak mogę Ci pomóc

Kobieca Strona Dietetyki

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments