in Przepisy

Owsianka z bananem ala raffaello

at
owsianka-banan-raffaello

Owsianka z bananem ala raffaello

Owsianka z bananem ala raffaello to dobra propozycja dla tych, którym znudziła się już tradycyjna owsianka. Na pewno polubią ją również zwolennicy smaku kokosowego. Taka owsianka z bananem może być również świetnym sposobem na zaspokojenie naszej „ochoty na słodkie„. W tym przypadku, jej zaspokojenie nie musi wiązać się z wyrzutami sumienia, ponieważ w owsiance nie znajdziemy ani grama cukru dodanego!

P.S. W kubku na zdjęciu nie ma kawy rozpuszczalnej, ani tzw. zalewajki. Znajduje się tam…kawa z mniszka lekarskiego. Na pewno będę jeszcze o niej wspominać 🙂


Składniki

Składniki na 1 porcję:

  • jogurt o smaku kokosowym bez dodatku cukru (5 łyżek)
  • płatki owsiane zwyczajne lub górskie (4 łyżki)
  • wiórki kokosowe (1 łyżeczka)
  • kakao (1 łyżeczka)
  • miód lub ksylitol (1 łyżeczka)
  • banan (1 sztuka)
  • migdały (1 łyżka)

Wykonanie

  1.  Wymieszaj jogurt z kakao, miodem lub ksylitolem i wiórkami kokosowymi.
  2.  Tak przygotowanym jogurtem zalej płatki i poczekaj aż lekko zmiękną.
  3.  Dodaj kawałki banana i migdały.

Wartość odżywcza

  • Energia: 543 kcal
  • Białko: 11.2 g
  • Tłuszcz: 19 g
  • Węglowodany: 69 g
  • Błonnik pokarmowy: 8.4 g

Co mogę zyskać?

  • Owsianka z bananem jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego. Jest to składnik, który usprawniając pracę jelit chroni nas przed zaparciami, a także sprawia, że uczucie sytości zostaje z nami na dłużej.
  • Banan, który jest jednym ze składników owsianki wzbogaca posiłek w potas. Jest to pierwiastek, który odgrywa szczególnie ważną rolę w przypadku wystąpienia wymiotów, biegunek, obrzęków, a także nadciśnienia tętniczego.
  • Dzięki obecności miodu, który dodajemy do owsianki w niskiej temperaturze, może być to posiłek, który w naturalny sposób wzmacnia odporność.
  • Kakao, które dodajemy do owsianki jest dobrym źródłem polifenoli, które odgrywają ważną rolę w diecie przeciwzapalnej.
  • Migdały są produktem bogatym w wapń dlatego świetnie sprawdzą się jako źródło tego składnika w diecie bez laktozy.

Uwagi dietetyka

  • Do przygotowania owsianki z bananem wybierz płatki owsiane zwyczajne, ewentualnie górskie. Unikaj płatków błyskawicznych. Jeśli jesteś na diecie bezglutenowej, szukaj płatków ze znakiem przekreślonego kłosa na opakowaniu.
  • Jeśli zmagasz się z insulinoopornością lub cukrzycą, zamiast miodu użyj ksylitolu.
  • Pamiętaj, że owsianka z bananem powinna być przygotowana z dodatkiem mniej dojrzałych owoców.

Zobacz jak mogę Ci pomóc

Share:

Kobieca Strona Dietetyki

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments