fbpx

Smoothie bogate w antyoksydanty

słoik z fioletowym koktajlem

Udostępnij ten post

Smoothie bogate w antyoksydanty

Smoothie bogate w antyoksydanty robi się dosłownie w 5 minut! Myślę, że ta informacja ucieszy wszystkich, którzy chcą wzbogacić dietę w te cenne składniki, ale dysponują ograniczoną ilością czasu.


Składniki

Składniki na 2 szklanki:

  • jeżyny (2 garście)
  • brzoskwinia (1 sztuka)
  • banan (1 sztuka)
  • woda niegazowana (1 szklanka lub więcej jeśli chcecie żeby smoothie było rzadsze)

kawałki owoców

Wykonanie

  1. Umyj i obierz owoce.
  2. Wrzuć owoce do blendera kielichowego, zalej wodą i zmiksuj.

Wartość odżywcza

  • Energia: 215 kcal
  • Białko: 3.9 g
  • Tłuszcz: 1.2 g
  • Węglowodany: 40 g
  • Błonnik pokarmowy: 10.5 g

Co mogę zyskać?


Uwagi dietetyka

  • Jeśli chcecie, aby smoothie było bardziej kaloryczne i dostarczało jeszcze większej ilości cennych składników, warto dodać do niego, np. nasiona chia, mielone orzechy czy siemię lniane. Dodatek wspomnianych produktów polecam również osobom, które zmagają się z insulinoopornością. Dzięki  produktom bogatym w białka i/lub tłuszcze wzrost stężenia glukozy we krwi będzie mniej gwałtowny.
  • Pamiętajcie, aby do przygotowania smoothie wykorzystać mniej dojrzałe owoce. Mają one niższy indeks glikemiczny.

[su_button url=”https://kobiecastronadietetyki.pl/dieta-w-ciazy-podczas-starania-sie-dziecko/o-mnie/” target=”blank” background=”#cf3086″ size=”5″]Zobacz jak mogę Ci pomóc[/su_button]

Zobacz jeszcze

gulasz wegetariański
Przepisy

Lekkostrawny gulasz wegetariański

Z czym kojarzy Ci się gulasz? Jeśli z mięsem czerwonym, którego należy unikać na diecie przeciwzapalnej, to masz rację, ale…Dziś pokażę Ci, że da się

Zapisz się do newslettera