in Przepisy

Deser kokosowy z musem wiśniowym i orzechami

at
deser-kokosowy-mus-wisniowy

Deser kokosowy z musem wiśniowym i orzechami

Deser kokosowy z musem wiśniowym i orzechami to orzeźwiająca i zdrowa propozycja na ciepłe, wakacyjne dni. Wzbogaci jadłospis w witaminę C i E oraz polifenole. Orzechy włoskie są jednym z najlepszych źródeł kwasów omega-3 spośród wszystkich orzechów. Z tego względu nie powinno zabraknąć ich w diecie przeciwzapalnej.


Składniki

  • dobrej jakości jogurt kokosowy bez dodatku cukru (małe opakowanie, tj. 150-160 g)
  • wiśnie (garść)
  • miód (1 łyżeczka)
  • orzechy włoskie (garść)

Wykonanie

  1. Wiśnie pozbaw pestek.
  2. Zblenduj wiśnie z miodem.
  3. Nakładaj deser warstwowo: jogurt – owoce – jogurt itd. Całość posyp orzechami. Jeśli nie zależy Ci na efektownym podaniu deseru, możesz podać go zwyczajnie jako jogurt polany musem wiśniowym i posypany orzechami.

szklanka z jogurtem


Wartość odżywcza 1 porcji

  • Energia: 287 kcal
  • Białko: 4.1 g
  • Tłuszcz: 16 g
  • Węglowodany: 28 g
  • Błonnik pokarmowy: 2.5 g

Co mogę zyskać?

  • Dodatek orzechów włoskich sprawia, że deser kokosowy wzbogaca nasz jadłospis w przeciwzapalną witaminę E oraz kwasy omega-3. Z tego względu, orzechy włoskie są istotnym elementem diety przeciwzapalnej. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na ten temat, zachęcam Was do przeczytania mojego artykułu na temat orzechów w diecie przeciwzapalnej.
  • Jednym ze składnikiem deseru są wiśnie, które sprawią, że nasz jadłospis staj się bogatszy, m.in. w witaminę C (ważną we wzmacnianiu odporności i diecie przeciwzapalnej) oraz polifenole.
  • Deser kokosowy, dzięki obecności orzechów i wiśni jest  źródłem błonnika pokarmowego. Jest to składnik niezbędny w odpowiednio zbilansowanej diecie, która pozwala na osiągnięcie prawidłowej masy ciała bez efektu jo-jo, a także zapobiega ciążowym zaparciom!

Uwagi dietetyka

  • Pamiętaj, że jogurt kokosowy nie powinien zawierać dodatku cukru. Deser kokosowy zyskuje lekką słodycz poprzez dodanie miodu do wiśni. Jeśli nie masz pod ręką miodu, możesz zastąpić go, np. ksylitolem.
  • Deser kokosowy może być spożywany przez osoby, które stosują dietę bezlaktozową. Jogurt kokosowy nie zawiera laktozy. Jeśli chcesz zwiększyć ilość wapnia, możesz wymieszać orzechy włoskie z migdałami lub orzechami laskowymi.

Zobacz jak mogę Ci pomóc

Kobieca Strona Dietetyki

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *