fbpx

Zimowe smoothie z kaki i kiwi

szklanka z zielonym smoothie

Udostępnij ten post

Zimowe smoothie z kaki i kiwi

W okresie zimowym asortyment rodzimych owoców nieco się kurczy w porównaniu z okresem letnim. Dlatego w tym czasie, często sięgamy bo owoce egzotyczne, takie jak kaki czy kiwi. Większość z nich bardzo dobrze sprawdza się jako składnik smoothie. Przykładem jest połączenie słodkości kaki z lekko kwaśnym smakiem kiwi. Łącząc te dwa owoce mamy prosty, pyszny i zdrowy przepis na zimowe smoothie z kaki i kiwi!

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

Składniki (na 4 porcje)

  • kaki (2 sztuki)
  • kiwi (3 sztuki)
  • nasiona chia (2 łyżeczki)
  • woda niegazowana (1 szklanka lub więcej w zależności od pożądanej konsystencji)

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

Wykonanie

  1. Obierz owoce i pozbaw je niejadalnych części.
  2. Pokrój owoce w kostkę i wrzuć do blendera kielichowego.
  3. Dodaj szklankę wody i nasiona chia.
  4. Zmiksuj wszystkie składniki.

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

Wartość odżywcza

  • Energia: 133 kcal
  • Białko: 1.7 g
  • Tłuszcz: 1.3 g
  • Węglowodany: 25.5 g
  • Błonnik pokarmowy: 6.5 g

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

Co mogę zyskać?

  • Nasiona chia to dobre źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które mają silne działanie przeciwzapalne i wzmacniają odporność. Dlatego warto dodać je do smoothie, sałatek czy past kanapkowych przygotowywanych w domu.
  • Zimowe smoothie ma w swoim składzie kiwi, które obfituje w witaminę C. Podobnie jak kwasy omega-3, zajmuje ona ważne miejsce w diecie przeciwzapalnej i może wzmacniać naszą odporność. Witamina C posiada również inną ważną cechę – zwiększa wchłanianie żelaza niehemowego.
  • Kaki to owoc, który stanowi źródło przeciwzapalnych polifenoli, błonnika pokarmowego, beta-karotenu, a także witaminy C. Dzięki temu pomaga w walce ze stresem oksydacyjnym i przewlekłym stanem zapalnym. Z pewnością ucieszy Was również fakt, że witamina C i beta-karoten pomagają utrzymać skórę w dobrej kondycji. Witamina C jest niezbędna do syntezy kolagenu, z kolei beta-karoten dba o piękny koloryt skóry.

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

Uwagi dietetyka

[su_divider top=”no” style=”dashed” divider_color=”#cf3086″ link_color=”#cf3086″ size=”1″]

[su_button url=”https://kobiecastronadietetyki.pl/dieta-w-ciazy-podczas-starania-sie-dziecko/o-mnie/” target=”blank” background=”#cf3086″ size=”5″]Zobacz jak mogę Ci pomóc[/su_button]

Zobacz jeszcze

gulasz wegetariański
Przepisy

Lekkostrawny gulasz wegetariański

Z czym kojarzy Ci się gulasz? Jeśli z mięsem czerwonym, którego należy unikać na diecie przeciwzapalnej, to masz rację, ale…Dziś pokażę Ci, że da się

Zapisz się do newslettera