in Przepisy

Jesienny koktajl z jarmużem i śliwkami

at
jesienny-koktajl-jarmuz-sliwki

Jesienny koktajl z jarmużem i śliwkami

Koktajle kojarzą nam się przede wszystkim z orzeźwiającymi napojami, które pijemy aby ugasić pragnienie podczas upałów. Jednak tak naprawdę każda pora roku jest dobra żeby sięgnąć po odpowiednio skomponowany koktajl. W związku z tym, że jesień zbliża się wielkimi krokami chciałabym pokazać Wam przepis na jesienny koktajl z jarmużem.


Składniki

Składniki na 2 szklanki:

  • mleko ryżowe (1 szklanka)
  • śliwki (garść)
  • jarmuż (2 garście)
  • miód (1 łyżka)

Wykonanie

  1. Umyj i obierz owoce.
  2. Zmiksuj wszystkie składniki.

zielone liście


Wartość odżywcza

  • Energia: 124 kcal
  • Białko: 1.3 g
  • Tłuszcz: 1.5 g
  • Węglowodany: 26 g
  • Błonnik pokarmowy: 1.8 g

Co mogę zyskać?

  • Koktajl z jarmużem to źródło składników, które stanowią niezbędny element diety przeciwzapalnej. Wzbogaca naszą dietę w karotenoidy, polifenole, witaminę C oraz błonnik pokarmowy.
  • Miód to produkt, który świetnie sprawdzi się w jesiennym jadłospisie. Zawiera wiele cennych składników, które wykazują działanie antybakteryjne, pomagają w walce z nadciśnieniem tętniczym, a także naturalnie wzmacniają odporność, dzięki czemu łatwiej nam zwalczać jesienne przeziębienie.

Uwagi dietetyka

  • Roślinny koktajl pozbawiony jest laktozy co sprawia, że może znaleźć się w Waszym jadłospisie jeśli stosujecie dietę bez laktozy.
  • Pamiętajcie, że w sklepach dostępne są mleka roślinnej różnej jakości. Zalecam unikanie tych, które zawierają dodatek cukru. Jeśli chcecie dowiedzieć się na co zwrócić uwagę podczas zakupu oraz jakie właściwości posiadają inne mleka roślinne, zachęcam do przeczytania mojego artykułu na temat wyboru mleka roślinnego.
  • Do przygotowania koktajlu używajcie mniej dojrzałych owoców.
  • Jeśli cierpicie na insulinooporność lub cukrzycę będzie lepiej jeśli zastąpicie miód ksylitolem. Miód pomimo tego, że posiada wiele cennych składników, składa się przede wszystkim z cukrów prostych. Dlatego w przypadku insulinooporności lub cukrzycy (szczególnie przy niewyrównanej glikemii) lepiej zastąpić go produktem, który ma niższy indeks glikemiczny (np. fiński ksylitol).

Zobacz jak mogę Ci pomóc

Kobieca Strona Dietetyki

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x