in Obiad

Bezmięsne spaghetti na makaronie razowym

at
bezmiesne-spaghetti-razowe

Bezmięsne spaghetti na makaronie razowym

Czy spaghetti może znaleźć się w naszej diecie? Oczywiście, że tak. Warto jednak pamiętać o tym, że to od nas zależy czy będzie ono dobrym czy złym wyborem. Wiem, że jest to danie proste w przygotowaniu i smaczne dlatego część z Was z pewnością zareagowałoby negatywnie na myśl o jego wykluczeniu z jadłospisu. Dlatego tym przepisem chciałabym pokazać Wam jak zrobić smaczne, a zarazem zdrowe spaghetti. Tym razem będzie to bezmięsne spaghetti.


Składniki

Składniki na 4 porcje:

  • razowy makaron spaghetti (na 1 porcję przypada 50 g)
  • pomidory bez skórki z puszki (400 g)
  • cukinia (1/2 sztuki)
  • bakłażan (1/2 mniejszej sztuki)
  • cebula czerwona (2 sztuki)
  • zamiennik mięsa – 175 g (ja wybrałam „mielone” od firmy Vivera – nie jest to żadna reklama, uważam po prostu, że akurat ten produkt ma stosunkowo dobry skład )
  • natka pietruszki (1 gałązka świeżej natki)
  • ulubione przyprawy

Wykonanie

  1. Obieramy i siekamy drobno cebulę, a następnie wrzucamy ją na rozgrzaną patelnię beztłuszczową.
  2. Gdy cebula się zeszkli dodajemy do niej nasz zamiennik mięsa.
  3. Po chwili dodajemy pokrojoną cukinię, bakłażana oraz pomidory.
  4. Całość doprawiamy ulubionymi przyprawami i dusimy pod przykryciem (co jakiś czas mieszając).
  5. Gotujemy makaron al dente.
  6. Ugotowany makaron mieszamy z sosem złożonym z zamiennika mięsa i warzyw.
  7. Całość posypujemy natką pietruszki.

Wartość odżywcza 1 porcji

  • Energia: 280 kcal
  • Białko: 14,2 g
  • Tłuszcz: 1,7 g
  • Węglowodany: 40 g
  • Błonnik pokarmowy: 11 g

Takie pomysły na proste, smaczne i zdrowe dania bez mięsa znajdziecie w moim

 JESIENNYM JADŁOSPISIE BEZ MIĘSA 


Co mogę zyskać?

  • Bezmięsne spaghetti to zarówno danie o niskiej zawartości tłuszczu jak i dużej ilości błonnika pokarmowego, który pomaga utrzymać prawidłową masę ciała
  • Błonnik pokarmowy obecny w spaghetti może pomóc nie tylko w utrzymaniu prawidłowej masy ciała, ale także przydaje się w walce z  zaparciami w ciąży
  • Obecność pomidorów sprawia, że spaghetti jest dla nas również dobrym źródłem potasu, który jest szczególnie ważny u tych z Was, które zmagają się z obrzękami oraz nadciśnieniem tętniczym indukowanym ciążą.
  • Natka pietruszki jest bogata zarówno w żelazo, jak i witaminę C, która sprawia, że żelazo z produktów roślinnych jest lepiej przyswajalne. Dlatego polecam włączyć ją do jadłospisu jeśli Waszym problemem jest, np. anemia w ciąży. Jej jedzenie to także dobry sposób na podnoszenie odporności i naturalny sposób na zwalczanie przeziębienia w ciąży.

Uwagi dietetyka

  • Jeśli chcecie zrobić spaghetti w wersji bez glutenu  to polecam Wam wybrać makaron gryczany lub na bazie soczewicy czy grochu.
  • Bezmięsne spaghetti może zawierać dowolną ilość różnorodnych warzyw. Cebula, bakłażan i cukinia, które tu podałam to tylko przykłady 🙂 W naszym jadłospisie powinno być jak najwięcej warzyw dlatego nie ma przeszkód żebyście zmieniali ich ilość oraz rodzaj.
  • Natkę pietruszki dodajemy na koniec, ponieważ zawarta w niej witamina C jest bardzo wrażliwa na działanie wysokiej temperatury.

Takie pomysły na proste, smaczne i zdrowe dania bez mięsa znajdziecie w moim

 JESIENNYM JADŁOSPISIE BEZ MIĘSA 

Kobieca Strona Dietetyki

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *