in Przepisy

Fit krem czekoladowy ze śliwką i nasionami chia

at
krem-czekoladowy-sliwka-chia

Fit krem czekoladowy ze śliwką i nasionami chia

Kto powiedział, że krem czekoladowy musi obfitować w cukry proste, tłuszcze trans i sztuczne dodatki do żywności…? Niektóre tego typu produktów, faktycznie charakteryzują się niską wartością odżywczą. Dlatego chcę przedstawić Wam alternatywę, jaką jest fit krem czekoladowy ze śliwką i nasionami chia! Obiecuję, że ma znacznie wyższą wartość odżywczą dlatego z powodzeniem możecie włączyć go do Waszej diety. Przy okazji zaspokoi Waszą ochotę na słodkie bez, tzw. pustych kalorii.


Składniki

Składniki na mały słoiczek (wielkość widoczna na zdjęciu)

  • śliwki (5 sztuk)
  • kakao (1 łyżka)
  • ksylitol fiński (1 łyżka)
  • nasiona chia (1 łyżka)
  • mleko kokosowe (4 łyżki)
  • cynamon (do smaku)

Wykonanie

  1. Śliwki dokładnie umyj, wyjmij z nich pestkę i pokrój.
  2. Pokrojone śliwki wrzuć do garnka/na patelnię. Dodaj mleko kokosowe i cynamon.
  3. Duś śliwki do miękkości. Pamiętaj, aby mieszać co jakiś czas zawartość garnka/patelni. W razie potrzeby dodaj więcej mleka lub wody.
  4. Podduszone śliwki ostudź i zblenduj z dodatkiem kakao, ksylitolu oraz nasiona chia na gładki krem.
  5. Po przygotowaniu wstaw krem na minimum 1h do lodówki.

Wartość odżywcza

  • Energia: 186 kcal
  • Białko: 4 g
  • Tłuszcz: 6 g
  • Węglowodany: 20 g
  • Błonnik pokarmowy: 7.8 g

Uwagi dietetyka

  • Krem czekoladowy powinien być przygotowany na bazie mniej dojrzałych śliwek. Dzięki temu będzie miał niższy indeks glikemiczny.
  • Zarówno kakao, jak i śliwki są dobrym źródłem polifenoli, które zajmują ważne miejsce w diecie przeciwzapalnej.
  • Krem czekoladowy jest bogaty w błonnik pokarmowy dlatego dobrze sprawdzi się w przypadku zaparć. Ponadto, błonnik pomaga osiągnąć prawidłową masę ciała bez efektu jojo i obniża indeks glikemiczny.
  • Nasiona chia są dobrym źródłem kwasów omega-3, dzięki czemu naturalnie wzmacniają naszą odporność, mają pozytywny wpływ na koncentrację i pamięć, a także działają przeciwzapalnie.
  • Jeśli wcześniej nie stosowałaś ksylitolu to pamiętaj żeby nie spożywać go w nadmiernych ilościach (maksymalnie 3 łyżeczki dziennie). W przeciwnym razie mogą pojawić się nieprzyjemne dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Jeśli źle tolerujesz ksylitol, możesz zastąpić go erytrytolem, stewią lub miodem (jeśli nie masz insulinooporności/cukrzycy).

Zobacz jak mogę Ci pomóc

 

Kobieca Strona Dietetyki

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments