in Przepisy

Leczo z bakłażana

at
leczo-baklazan

Leczo z bakłażana

Leczo z bakłażana nie wymaga wygórowanych umiejętności kulinarnych. Oprócz tego, że jest proste w wykonaniu to jeszcze świetnie smakuje i zawiera wiele cennych składników. Jeśli dotychczas Wasze leczo składało się przede wszystkim z papryki to być może jest to dobry czas na małe urozmaicenie!

Leczo z bakłażana to przepis, który znajdziesz w przygotowywanych przeze mnie jadłospisach.


Składniki

Składniki na 2 porcje:

  • kasza gryczana palona (14 łyżek ugotowanej kaszy)
  • czosnek (2 ząbki)
  • oliwa z oliwek (1 łyżka)
  • natka pietruszki ( 4 łyżeczki)
  • ciecierzyca ze słoika (8 łyżek)
  • cebula (1 sztuka)
  • pieczarki (8 sztuk)
  • passata pomidorowa (200 g)
  • bakłażan (1 sztuka)
  • przyprawy (wg uznania, proponuję dodać odrobinę pieprzu, kurkumy i soli)

Wykonanie

1. Obraną cebulę, pokrój drobno, a następnie podduś w niewielkiej ilości wody.
2. Umyj i pokrój bakłażana i pieczarki. Przeciśnij czosnek przez praskę. Następnie dodaj wszystko do cebuli.
3. Po około 10 minutach dodaj ciecierzycę, passatę, przyprawy i oliwę.
4. Podaj z kaszą gryczaną i posiekaną natką pietruszki.


Wartość odżywcza

  • Energia: 474 kcal
  • Białko: 20 g
  • Tłuszcz: 10 g
  • Węglowodany: 65 g
  • Błonnik pokarmowy: 17.5 g

Co mogę zyskać?

  • Leczo z bakłażana obfituje w błonnik pokarmowy, który pomaga łagodzić zaparcia, a także osiągnąć prawidłową masę ciała bez efektu jo-jo.
  • Dodatek ciecierzycy, a także kaszy gryczanej sprawia, że leczo z bakłażana to posiłek, który wzbogaca nasz jadłospis w białko.
  • Natka pietruszki to bardzo cenny dodatek do potraw, ponieważ łączy w sobie witaminę C i żelazo niehemowe. Takie połączenie sprawia, że żelazo z produktów roślinnych jest lepiej przyswajalne. Jest to szczególnie ważne w przypadku anemii ciążowej.
  • Leczo z bakłażana zawiera również dodatek oliwy z oliwek. Jest ona źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które wykazują działanie zapalne. Ponadto wzbogaca jadłospis w witaminę E, która jest silnym antyoksydantem i bardzo ważnym składnikiem, m.in. w dietoterapii endometriozy.

Uwagi dietetyka

  • Jeśli smak kaszy gryczanej palonej jest dla Ciebie zbyt intensywny, możesz użyć kaszy gryczanej niepalonej (tzw. białej). Ma ona zdecydowanie łagodniejszy smak.

 

Powyższy przepis znajdziesz w przygotowywanych przeze mnie jadłospisach!

Chcę zamówić jadłospis

Share:

Kobieca Strona Dietetyki

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments