in Przepisy

Meksykańska kasza jaglana

at
meksykanska-kasza-jaglana

Meksykańska kasza jaglana

Zaletą kaszy jaglanej jest nie tylko wysoka wartość odżywcza, ale również uniwersalność w kuchni. Kasza jaglana sprawdza się zarówno w fit deserach, jak i daniach wytrawnych. Tym razem przedstawiam Wam wersję w stylu meksykańskim!


Składniki

Składniki na 1 porcję:

  • kasza jaglana (6 łyżek ugotowanej kaszy)
  • czerwona fasola (2 łyżki)
  • pieczarki (2 sztuki)
  • pomidor (1 sztuka)
  • cukinia (1/4 sztuki)
  • natka pietruszki (1 łyżka)
  • olej lniany nierafinowany (1 łyżeczka)
  • ulubione przyprawy (do wersji meksykańskiej polecam ostrzejsze przyprawy – chyba, że Wasz organizm je źle toleruje)

Wykonanie

  1. Przepłucz kaszę na sitku w ciepłej wodzie, a następnie ugotuj według instrukcji na opakowaniu.
  2. Pokrojone pieczarki wrzuć na dobrze rozgrzaną patelnię bez tłuszczu. Po chwili dorzuć pokrojone drobno pomidory i cukinię. Duś do miękkości.
  3. Ugotowaną kaszę wymieszaj dokładnie z olejem i ulubionymi przyprawami. Dodaj pieczarki i warzywa.
  4. Całość posyp posiekaną natką pietruszki.

Wartość odżywcza

  • Energia: 329 kcal
  • Białko: 12 g
  • Tłuszcz: 7 g
  • Węglowodany: 49 g
  • Błonnik pokarmowy: 7 g
  • Wymienniki węglowodanowe: 5

Co mogę zyskać?

  • Kasza jaglana to dobre źródło witaminy B6, która posiada silne właściwości przeciwzapalne.
  • Witamina B6 oprócz właściwości przeciwzapalnych, może pomóc złagodzić ciążowe mdłości. Spożywanie produktów bogatych w witaminę B6 jest wskazane również w celu zwiększenia przyswajalności magnezu.
  • Meksykańska kasza jaglana to danie bogate w błonnik pokarmowy. Jest to składnik, który zapewnia prawidłową pracę jelit, reguluje gospodarkę węglowodanową i lipidową, a także pozwala osiągnąć prawidłową masę ciała bez efektu jo-jo.
  • Olej lniany jako dobre źródło kwasów omega-3 jest ważnym elementem diety przeciwzapalnej. Kwasy omega-3 pomagają również w naturalny sposób wzmocnić odporność, a także są niezbędne do prawidłowego działania układu nerwowego.

Uwagi dietetyka

  • Nie każdy z nas lubi charakterystyczny smak czerwonej fasoli. Dlatego do przygotowania meksykańskiej kaszy jaglanej możecie użyć innej fasoli. Co prawda danie straci na meksykański charakter, ale najważniejsze jest przecież to, żeby zostało przez nas zjedzone ze smakiem! 🙂
  • Uważaj, aby nie rozgotować kaszy jaglanej, ponieważ zwiększy to jej indeks glikemiczny.

Zobacz jak mogę Ci pomóc

Kobieca Strona Dietetyki

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x