in Przepisy

Orzechowa jaglanka z malinami

at
orzechowa-jaglanka-z-malinami

Orzechowa jaglanka z malinami

Choć w kalendarzu wciąż jeszcze wiosna to za oknem prawdziwe lato! Na straganach i w sklepach wysyp owoców, których smak przywołuje nam na myśl wakacje. Truskawki, maliny, czereśnie, borówki…! Warto korzystać z ich cennych właściwości, ponieważ sezon na nie trwa stosunkowo krótko. Są to owoce bogate w błonnik pokarmowy, polifenole i witaminę C dlatego obowiązkowo powinny znaleźć się w naszym wakacyjnym menu. Tym razem przed Wami orzechowa jaglanka! Niech nie zmyli Was nazwa – nie ma w niej ani grama czekolady, ale…smak czekolady jest 🙂 Jak to możliwe? Sprawdźcie sami!


Składniki

 

Składniki na 2 porcje:

  • maliny (2 garście)
  • kasza jaglana (1 torebka 100 g)
  • masło orzechowe dobrej jakości (2 łyżki)
  • karob (1 łyżka)
  • miód (1 łyżka)
  • otręby owsiane (1 łyżka)

 


Wykonanie

  1. Kaszę jaglaną gotujemy wg instrukcji na opakowaniu.
  2. Ugotowaną kaszę blendujemy z karobem, miodem oraz masłem orzechowym.
  3. Całość posypujemy malinami i otrębami.

Wartość odżywcza 1 porcji

  • Energia: 439 kcal
  • Białko: 13,6 g
  • Tłuszcz: 17,3 g
  • Węglowodany: 55 g
  • Błonnik pokarmowy: 10 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 5,5

maliny z otrębami

 

Co mogę zyskać?

  • Orzechowa jaglanka jest bogata w błonnik pokarmowy dlatego pomaga utrzymać prawidłową masę ciała (przeczytaj moje wskazówki jak schudnąć bez efektu jo-jo).
  • Obecność malin sprawia, że potrawa jest bogata w witaminę C, która pomaga w walce z wolnymi rodnikami, a także jest naturalnym sposobem na walkę z przeziębieniem. Witamina C jest nam potrzebna również do syntezy kolagenu, więc korzystnie wpływa na wygląd 😉
  • Maliny są bogatym źródłem witaminy C oraz polifenoli dlatego dobrze sprawdzą się w diecie przeciwzapalnej.
  • Kasza jaglana obfituje w witaminę B6 dlatego może pomóc w zmniejszeniu nudności w ciąży. Witamina B6 jest również bardzo ważna dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Dlatego odgrywa istotną rolę w profilaktyce i leczeniu depresji w ciąży oraz depresji poporodowej.

Posiłek wzbogaci Twój jadłospis w:

  • błonnik pokarmowy
  • białko
  • witaminę C
  • witaminę B6
  • żelazo
  • polifenole

Uwagi dietetyka

  • Uważaj, aby nie rozgotować kaszy jaglanej. Rozgotowana będzie miała wyższy indeks glikemiczny.
  • Orzechowa jaglanka powinna być przygotowana z masłem orzechowym dobrej jakości – bez dodatku cukru, soli, oleju palmowego oraz tłuszczu palmowego całkowicie uwodornionego. Pamiętajcie, że podstawą jest czytanie etykiet kupowanych przez nas produktów 🙂

Tagi:
Share:

Kobieca Strona Dietetyki

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *