in Koktajle, Przepisy

Jesienne smoothie z jarmużem

at
jesienne-smoothie-jarmuz

 

Jesienne smoothie z jarmużem

Smoothie z jarmużem zawierające dodatek jesiennych owoców to dobry sposób na podniesienie odporność, wzbogacenie diety w antyoksydanty, żelazo, a także potas. Jest bardzo proste w przygotowaniu dlatego myślę, że nie będziecie miały problemu, aby wprowadzić je do codziennego jadłospisu 🙂


Składniki

Składniki na 1 porcję:

  • jarmuż (garść lub więcej)
  • śliwki (2-3 sztuki)
  • banan (1 sztuka)
  • mleko migdałowe (1 szklanka)

Wykonanie

  1. Obieramy śliwki i wyciągamy z nich pestki.
  2. Wrzucamy wszystkie składniki do blendera.
  3. Miksujemy wszystkie składniki.

Wartość odżywcza 1 porcji

  • Energia: 218 kcal
  • Białko: 4,4 g
  • Tłuszcz: 5,9 g
  • Węglowodany: 34,4 g
  • Błonnik pokarmowy: 5,7 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 3,6

Co mogę zyskać pijąc jesienne smoothie z jarmużem?

  • Smoothie z jarmużem jest źródłem błonnika pokarmowego, który pomaga utrzymać prawidłową masę ciała
  • Błonnik pokarmowy obecny w smoothie pomaga nie tylko w utrzymaniu prawidłowej masy ciała, ale przyda się również przyszłym mamom, które walczą z zaparciami w ciąży
  • Obecność banana sprawia, że smoothie jest dla nas również dobrym źródłem potasu, który jest szczególnie ważny u tych z Was, które zmagają się z obrzękami oraz nadciśnieniem tętniczym indukowanym ciążą. Banan to również źródło tryptofanu, który jest niezbędny do syntezy melatoniny, tzw. hormonu ciemności. Dzięki temu może być zbawienny przy problemach ze snem w ciąży.
  • Mleko migdałowe to bardzo cenny produkt w diecie bez laktozy ponieważ jest dobrym źródłem wapnia i może posłużyć, m.in. do przygotowania smoothie lub owsianki. Jeśli natomiast nie musicie eliminować z diety produktów mlecznych, a szukacie tańszego zamiennika mleka migdałowego to polecam Wam fermentowane produkty mleczne – jogurt, kefir lub maślankę.

Uwagi dietetyka

  • Wybieraj mleko migdałowe bez dodatku cukru. Możesz wybrać inne mleko roślinne, ale pamiętaj, aby również nie zawierało cukru i było wzbogacone w witaminy i składniki mineralne.
  • Jeśli wolicie mniej kremową konsystencję dodajcie więcej mleka lub wody.
  • Zamiast banana możecie dodać gruszkę, która również nada słodkiego smaku lub dosłodzić koktajl miodem.

Zobacz moje jesienne jadłospisy

Share:

Kobieca Strona Dietetyki

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *