in Sałatki

Włoska sałatka z tofu

at
wloska-salatka-tofu

Włoska sałatka z tofu

Tym razem sałatka z tofu w prawdziwie włoskim stylu! Rukola, suszone pomidory i oliwki. Do tego tofu, pestki dyni, nasiona słonecznika i odrobina oliwy z oliwek. Jest to danie proste i smaczne, więc nie przyjmuję wymówek, że ktoś nie ma czasu na zdrowe odżywianie 🙂


Składniki

Składniki na 1 porcję:

  • tofu (około 50 g, 2 plastry)
  • oliwa z oliwek (1 łyżka)
  • miks sałat z rukolą (lub dowolna sałata)
  • suszone pomidory (4 plastry)
  • oliwki zielone (1 łyżka)
  • pestki dyni (1 łyżeczka)
  • nasiona słonecznika (1 łyżeczka)
  • ulubione przyprawy do zamarynowania tofu

 


Włoska sałatka z tofu – wykonanie

1. Tofu rozdrabniamy i marynujemy w oliwie z oliwek (1/2 łyżki) i ulubionych przyprawach, a następnie odstawiamy do lodówki.

2. Kroimy pomidory na mniejsze plastry.

3. Mieszamy zamarynowane wcześniej tofu z pozostałymi składnikami i 1/2 łyżki oliwy z oliwek.


Wartość odżywcza 1 porcji

  • Energia: 285 kcal
  • Białko: 11,4 g
  • Tłuszcz: 19,7 g
  • Węglowodany: 15,7 g
  • Błonnik pokarmowy: 5,2 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 1,6

sałatka nasiona słonecznika

Co mogę zyskać?

  • Sałatka z tofu to danie bogate w błonnik pokarmowy dlatego pomaga utrzymać prawidłową masę ciała (przeczytaj moje wskazówki jak schudnąć bez efektu jo-jo).
  • Nasiona słonecznika oraz pestki dyni, które zawiera sałatka z tofu to bardzo dobre źródło cynku, który jest niezwykle istotny w diecie płodności.
  • Oliwa z oliwek to doskonałe źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego, stanowią istotny element diety w walce z przeziębieniem, a także pomagają w profilaktyce i leczeniu depresji i zaburzeń lękowych.

Sałatka z tofu wzbogaci Twój jadłospis w:

  • błonnik pokarmowy
  • witaminy z grupy B
  • polifenole
  • wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3
  • cynk
  • białko

Uwagi dietetyka

  • Jeśli cierpisz na nadciśnienie tętnicze i/lub obrzęki zrezygnuj z oliwek, a suszone pomidory zastąp świeżymi warzywami.
  • Zamiast oliwy z oliwek może zostać przygotowana na bazie innych olejów roślinnych bogatych w kwasy omega-3, np. olej lniany, olej z orzechów włoskich.

Tagi:
Share:

Kobieca Strona Dietetyki

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *