in Przepisy

Zielona sałatka z pikantnym tofu i kiełkami słonecznika

at
zielona-salatka-pikantne-tofu-kielki

Zielona sałatka z pikantnym tofu i kiełkami słonecznika

Zielona sałatka rozgrzeje was w jesienne dni, ponieważ zawiera dodatek chilli, które jest przyprawą o właściwościach rozgrzewających 🙂 Ponadto w sałatce znajdziecie tak cenne składniki, jak szpinak, kiełki słonecznika, ciecierzycę, paprykę oraz oliwę z oliwek.


Składniki

Składniki na 4 porcje:

  • szpinak baby (4 garście lub więcej)
  • kiełki słonecznika (50 g)
  • papryka czerwona (1 sztuka)
  • ciecierzyca (8 łyżek ciecierzycy z zalewy)
  • tofu (200 g)
  • oliwa z oliwek (2 łyżki)
  • przyprawa chilli (wg uznania)

Wykonanie

  1. Myjemy szpinak, paprykę, kiełki.
  2. Odsączamy ciecierzycę z zalewy (użyłam ciecierzycy ze słoika, ale możecie również sami ją ugotować – przeczytaj wskazówki na temat obróbki strączków).
  3. Tofu kroimy w kostkę i zalewamy marynatą złożoną z oliwy z oliwek (1 łyżki) i chilli (ilość wg uznania). Najlepiej jest trzymać tofu w marynacie przez minimum 30 minut w lodówce (ja akurat trzymałam przez całą noc, co jeszcze bardziej wydobywa smak).
  4. Tofu łączymy z pozostałymi składnikami i 1 łyżką oliwy z oliwek. Oprócz chilli możecie użyć również innych przypraw wg uznania.

Wartość odżywcza 1 porcji

  • Energia: 158 kcal
  • Białko: 8,4 g
  • Tłuszcz: 8,8 g
  • Węglowodany: 9,2 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 0,95

Co mogę zyskać?

  • Zielona sałatka jest źródłem błonnika pokarmowego, który pomaga utrzymać prawidłową masę ciała.
  • Danie jest źródłem białka roślinnego, które pochodzi z tofu oraz ciecierzycy. Jeśli planujecie dziecko jest to ważna informacja, ponieważ w poprawie płodności kobiet ważne jest ograniczenie białka zwierzęcego na koszt roślinnego.
  • Obecność szpinaku sprawia, że zielona sałatka obfituje w foliany, których odpowiednia ilość w diecie jest ważna jeszcze przed zajściem w ciążę.
  • Oliwa z oliwek jako źródło kwasów omega-3, a także witaminy E wykazuje działanie przeciwzapalne.

Uwagi dietetyka

  • Kiełki w sklepie są różnej jakości dlatego polecam Wam wyhodowanie własnych. Nie jest to trudne, a zyskujecie pewność co do ich jakości. W związku z tym, że jakość kiełków w sklepie jest różna nie polecam ich spożywania kobietom w ciąży.
  • Jeśli zmagacie się z chorobami zapalnymi w obrębie układu pokarmowego odradzam Wam marynowanie tofu w chilli. Możecie użyć innych ulubionych przypraw, które są łagodniejsze.

 

Share:

Kobieca Strona Dietetyki

1 Comment

  1. Martynka

    Moje smaki! Będę musiała spróbować 🙂
    http://www.befitbestrong.pl

    06 . Paź . 2019

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *