in Przepisy

Żółte smoothie z banana mango i mandarynki

at
zolte-smoothie-banan-mango-mandarynka

Żółte smoothie z banana mango i mandarynki

Żółte smoothie z banana, mango i mandarynki to prawdziwa bomba witaminy C, potasu i antyoksydantów. Świetnie sprawdzi się, np. jako dodatek do drugiego śniadania czy podwieczorku.

 

 


Składniki

Składniki na 2 porcje:

  •  banan
  •  mango
  •  mandarynka

Wszystkiego po jednej sztuce!


Wykonanie

1. Owoce obierz ze skórki i usuń pestki.

2. Zblenduj wszystkie składniki

3. Jeśli smoothie jest zbyt gęste możesz dodać do niego niegazowanej wody mineralnej.


Wartość odżywcza

  • Energia: 194 kcal
  • Białko: 1,5 g
  • Tłuszcz: 0,6 g
  • Węglowodany: 37,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 3,7

żółty koktajl

Co mogę zyskać pijąc żółte smoothie?

Żółte smoothie jest bogate w potas, witaminę C oraz błonnik pokarmowy. Dzięki wysokiej zawartości błonnika pomaga utrzymać prawidłową masę ciała, która jest bardzo ważna podczas starań.

 

Żółte smoothie obfituje w błonnik pokarmowy, witaminę C oraz potas. W związku z tym pomaga zachować przyszłej mamie prawidłową masę ciała, która jest ważna zarówno dla jej zdrowia, jak i prawidłowego rozwoju dziecka. Obecność potasu i witaminy C sprawia, że jest to również dobry sposób na walkę z przeziębieniem oraz obrzękami i nadciśnieniem tętniczym.


Uwagi dietetyka

  • Do przygotowania żółtego smoothie użyj mniej dojrzałych owoców, ponieważ mają one niższy indeks glikemiczny (przeczytaj mój artykuł na temat tego, jak obniżyć IG produktów).
  • Jeśli cierpisz na insulinooporność lub cukrzycę ciążową dodaj do smoothie otręby, nasiona chia, orzechy. Dodatek produkty białkowego i/lub tłuszczowego obniża IG posiłku. Możesz dodać również siemię lniane, które podobnie jak nasiona chia czy orzechy (szczególnie włoskie) jest świetnym źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3.
  • Zrezygnuj z dodatku mandarynki jeśli cierpisz na zgagę (przeczytaj mój artykuł na temat zaleceń żywieniowych w zgadze ciążowej). W przypadku zgagi zaleca się unikać owoców cytrusowych choć najlepiej jeśli sprawdzisz czy w Twoim przypadku są również odpowiedzialne za nasilanie dolegliwości. Każdy organizm jest inny dlatego może okazać się, że w Twoim przypadku niewielki dodatek mandarynek nie będzie problemem 🙂

 

Share:

Kobieca Strona Dietetyki

2 komentarze

  1. pysznizm

    Uwielbiam mango <3 Na pewno zaopatrzę się w jego zapas na najbliższych zakupach 🙂

    28 . Mar . 2019
    • DietetykNaWalizkach

      Ja też bardzo lubię mango 🙂 Świetnie sprawdza się w smoothie.

      28 . Mar . 2019

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *