in Przepisy

Kokosowy pudding chia z truskawkowym musem

at
kokosowy-pudding-chia

Kokosowy pudding chia z truskawkowym musem

Kokosowy pudding chia z truskawkowym musem to propozycja na bardzo prosty w wykonaniu i zdrowy deser. W upalne wakacyjne dni, chyba nikt z nas nie lubi spędzać długich godzin w gorącej kuchni…Dlatego proponuję Wam pudding chia, który robi się naprawdę szybko. Do jego przygotowania warto wykorzystać sezonowe letnie owoce, które obfitują w błonnik i antyoksydanty.


Składniki

Składniki na 1 porcję (wielkość porcji przedstawia powyższe zdjęcie):

  • mleko kokosowe bez dodatku cukru (1/2 szklanki)
  • nasiona chia (3 łyżeczki)
  • świeże truskawki (2 garście)

Wykonanie

  1. Zalej nasiona chia mlekiem i dokładnie zamieszaj.
  2. Odstaw pudding na kilka godzin do lodówki. Co jakiś czas zamieszaj.
  3. Zmiksuj truskawki za pomocą blendera. Część truskawek możesz zostawić w całości.

Wartość odżywcza 1 porcji

  • Energia: 176 kcal
  • Białko: 3.6 g
  • Tłuszcz: 10 g
  • Węglowodany: 12.4 g
  • Błonnik pokarmowy: 7.8 g
  • Wymienniki węglowodanowe: 1

Co mogę zyskać?

  • Pudding chia jest prostym i pysznym pomysłem na przemycenie nasion chia i sezonowych owoców do naszego jadłospisu. Nasiona chia są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które posiadają silne właściwości przeciwzapalne. Ponadto wprowadzenie ich do naszych posiłków to dobry sposób na naturalne wzmacnianie odporności.
  • Nasiona chia są również bogatym źródłem wapnia dlatego warto włączyć ją do diety bez laktozy.
  • Warto wykorzystać okres wakacyjny i postawić na świeże sezonowe owoce obfitujące w błonnik i antyoksydanty. Jedną z propozycji są truskawki, których zaletą jest również niski indeks glikemiczny. Co więcej są one niskokaloryczne – garść truskawek to około 23 kcal. Dlatego warto wykorzystać je w diecie odchudzającej.

Uwagi dietetyka

  • Jeśli nie przepadasz za truskawkami, możesz zastąpić je innymi sezonowymi owocami. Dobrym wyborem będą również maliny, borówki, porzeczki, poziomki.
  • Mleko kokosowe możesz zastąpić innym mlekiem roślinnym. Przegląd poszczególnych z nich znajdziecie w moim artykule na temat wyboru mleka roślinnego.

Zamów dietę przeciwzapalną

Kobieca Strona Dietetyki

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *