in Przepisy

Fit czekoladowy sernik bez cukru

at
fit-czekoladowy-sernik

Fit czekoladowy sernik bez cukru

Macie ochotę na zjedzenie kawałka ciasta bez wyrzutów sumienia? Myślę, że w takim razie fit czekoladowy sernik bez cukru będzie świetnym rozwiązaniem 🙂 Jest to jeden z tych przepisów, które są dowodem na to, że dieta nie musi być nudna i niesmaczna. Mogą w niej pojawić się nawet ciasta!


Składniki

Czekoladowy spód:

  • mleczko kokosowe (1 szklanka)
  • oliwa z oliwek (½ szklanki)
  • mąka orkiszowa (1 szklanka)
  • kakao ( ¾ szklanki)
  • proszek do pieczenia (½ łyżeczki)
  • sól (szczypta)
  • ksylitol ( ⅔ szklanki)
  • mielone siemię lniane (2 łyżki)

Masa „sernikowa”

  • orzechy laskowe (1 szklanka) – mocz je w zimnej wodzie przez całą noc lub zalej gorącą na 15-20 minut żeby zmiękły
  • mleczko kokosowe (1 szklanka)
  • sok wyciśnięty z cytryny (2 łyżki)
  • mąka ziemniaczana (2 łyżki)
  • ksylitol (3 łyżki)

Mus truskawkowy

  • truskawki (3 szklanki)
  • galaretka truskawkowa bez cukru (2 opakowania)

* Alternatywa dla musu truskawkowego: jeśli chcecie zrobić czekoladowy sernik w wersji wege to zrezygnujcie z musu. Można zastąpić go dużą ilością świeżych owoców albo oblać ciasto gorzką czekoladą, a następnie posypać owocami. Tak naprawdę macie tu pełną dowolność 🙂


Wykonanie

Przygotowanie czekoladowego spodu

  1. Połącz suche składniki: mąkę, sól, proszek do pieczenia, ksylitol, mielone siemię lniane i kakao, a następnie dokładnie wymieszaj.
  2. W osobnej misce połącz mokre składniki, tj. mleczko kokosowe i oliwę z oliwek.
  3.  Połącz suche i mokre składniki.
  4. Wyłóż blaszkę papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 15 minut.

Przygotowanie masy „sernikowej”

  1. Odsącz orzechy. Dodaj do nich mleczko kokosowe, sok z cytryny, ksylitol i mąkę ziemniaczaną. Zmiksuj całość za pomocą blendera na gładką masę.
  2. Przelej masę na upieczony spód czekoladowy i wyrównaj. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 20 minut.

Przygotowanie musu (jeśli nie chcesz robić ciasta z musem pomiń ten etap i dodaj na spód pokrojone owoce, gorzką czekoladę itp.)

  1. Przygotuj galaretkę według instrukcji na opakowaniu i odstaw do ostygnięcia.
  2. Zmiksuj truskawki na mus.
  3. Dodaj do truskawek ostudzoną galaretką i dokładnie wymieszaj.
  4. Wylej mus truskawkowy na ciasto i wstaw do lodówki aż stężeje.

Wartość odżywcza 1 porcji

  • Energia: 296 kcal
  • Białko: 5.2 g
  • Tłuszcz: 18 g
  • Węglowodany: 27 g
  • Błonnik pokarmowy: 3 g
  • Wymienniki węglowodanowe: 2.7

Co mogę zyskać?

  • Fit czekoladowy sernik bez cukru może być świetnym rozwiązaniem jeśli od dawna chodzi za Wami „ochota na słodkie
  • Tego typu fit ciasta i desery mogą pomóc Wam w utrzymaniu diety odchudzającej. Jest to o tyle ważne, że do jej utrzymania ważna jest motywacja. Jeśli dostaniecie jadłospis pełen monotonnych, mało apetycznych posiłków może być Wam ciężej. Z kolei przepisy typu czekoladowy sernik bez cukru z pewnością bardziej motywują i pokazują, że dieta to nie kara i nie musi być wcale niesmaczna! (Przeczytaj moje wskazówki jak schudnąć bez efektu jo-jo).
  • Brak cukru i obecność ksylitolu jako substancji słodzącej sprawia, że czekoladowy sernik jest również propozycją dla osób z insulinoopornością.
  • Obecność kakao, oliwy z oliwek, owoców, siemienia lnianego oraz orzechów laskowych sprawia, że czekolady sernik jest źródłem polifenoli, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin z grupy B, a także wapnia.
  • Orzechy laskowe, które stanowią główny składnik masy „sernikowej” są dobrym źródłem wapnia. Jest to szczególnie ważna informacja dla tych z Was, którzy stosują dietę bez laktozy.

Sprawdź jak mogę Ci pomóc

Kobieca Strona Dietetyki

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments