in Przepisy

Ryż curry na ostro z warzywami i pieczarkami

at
ryz-curry-warzywa-pieczarki

Ryż curry na ostro z warzywami i pieczarkami

Tym razem ryż curry na ostro z warzywami i pieczarkami, czyli coś w wersji na ostro z nutą azjatycką. Danie to z pewnością rozgrzewa i napełnia aromatem całą kuchnię. Dodatek curry sprawia, że całość posiada silne właściwości przeciwzapalne.


Składniki

Składniki na 1 porcję:

  • ryż brązowy (1 torebka 100 g)
  • pieczarki (4 sztuki)
  • pomidorki koktajlowe (10 sztuk)
  • natka pietruszki (1/2 pęczka)
  • papryczki jalapeno (1 łyżka)
  • cebulka perłowa (2 łyżki)
  • curry (wg uznania)

 


Wykonanie

  1. Ugotuj ryż.
  2. Pieczarki podduś na patelni, na końcu dodaj do nich pomidorki, cebulkę oraz papryczki.
  3. Wymieszaj ryż z curry, dodaj pozostałe składniki.
  4. Całość posyp natką pietruszki.

Wartość odżywcza 1 porcji

  • Energia: 426 kcal
  • Białko: 12,5 g
  • Tłuszcz: 3,1 g
  • Węglowodany: 80.3 g
  • Błonnik pokarmowy: 15.1 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 8.1

papryczki i pomidory

Co mogę zyskać?

  • Ryż curry to danie bogate w błonnik pokarmowy dlatego pomaga utrzymać prawidłową masę ciała (przeczytaj moje wskazówki jak schudnąć bez efektu jo-jo).
  • Dzięki obecności curry, danie dobrze sprawdzi się w diecie przeciwzapalnej.
  • Pomidory stanowią dobre źródło potasu dlatego są wskazane przy nadciśnieniu tętniczym indukowanym ciążą oraz skurczach.
  • Natka pietruszki, którą zawiera ryż curry jest dobrym źródłem żelaza niehemowego. Dodatkowo zawiera spore ilości witaminy C, która zwiększa jego przyswajalność dlatego dobrze jest dodawać ją do dań w celu profilaktyki i leczenia anemii ciążowej.
  • Ryż curry to danie bez glutenu dlatego mogą włączyć je do menu osoby na diecie bezglutenowej.

Posiłek wzbogaci Twój jadłospis w:

  • błonnik pokarmowy
  • węglowodany złożone
  • witaminę C
  • witaminy z grupy B
  • potas
  • żelazo
  • polifenole

Uwagi dietetyka

  • Jeśli cierpisz na zgagę, stany zapalne przewodu pokarmowego, zrezygnuj z dodatku ostrych papryczek oraz przyprawy curry, ponieważ mogę nasilać objawy. Zamiast tego użyj czegoś łagodniejszego, np. koperku.
  • Zamiast ryżu możesz przygotować danie na bazie kaszy (np. bulgur, gryczanej, jęczmiennej perłowej). Jeśli wybierasz ryż najlepiej jeśli będzie to ryż brązowy lub dziki.

Share:

Kobieca Strona Dietetyki

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *