in Koktajle

Bananowo-selerowy kremowy koktajl

at
bananowo-selerowy-kremowy-koktajl

Bananowo-selerowy kremowy koktajl

Bananowo-selerowy kremowy koktajl to moc cennych składników pochodząca z połączenia warzyw i owoców. Całość dopełniają orzechy włoskie bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Koktajl ma kremową konsystencję co odróżnia go od innych koktajli.

Dla fanów rzadszych wersji mam jednak dobrą informację – w razie czego możecie rozcieńczyć go wodą, mlekiem lub napojem roślinnym 🙂


Składniki

 

Składniki na 1 porcję:

  • 1 banan
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 5 łyżek jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka orzechów włoskich do posypania


Wykonanie

  1. Zblenduj wszystkie składniki.
  2. Posyp całość orzechami włoskimi.
  3. Jeśli wolisz rzadsze koktajle możesz dodać trochę wody, mleka lub napoju roślinnego (sprawdź jak wybrać dobry napój roślinny).

Wartość odżywcza

  • Energia: 292 kcal
  • Białko:  8,1 g
  • Tłuszcz:  12,4 g
  • Węglowodany:  34,6 g
  • Błonnik pokarmowy:  4,6 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 3,5

koktajl

Co mogę zyskać pijąc kremowy koktajl?

Dodatek orzechów włoskich sprawia, że kremowy koktajl jest źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Jest to składnik, który wspiera płodność poprzez swoje silne działanie przeciwzapalne.

 

Koktajl jako źródło kwasów omega-3 pochodzących z orzechów wzmacnia odporność przyszłej mamy, a także dba o prawidłowy rozwój układu nerwowego dziecka. Kwasy omega-3 są istotne również w profilaktyce i leczeniu depresji w ciąży i poporodowej. Z kolei dodatek banana i jogurtu sprawia, że możemy zastosować go do łagodzenia zgagi.


Uwagi dietetyka

  • Przy nietolerancji laktozy koktajl można przygotować na bazie jogurtu naturalnego bez laktozy, jogurtu sojowego lub kokosowego (przeczytaj więcej na temat diety bez laktozy). Jeśli koniecznie chcecie uzyskać wersję bez jogurtu to można po prostu zblendować składniki i zrobić smoothie.
  • Dodatek banana i jogurtu sprawia, że koktajl można zastosować przy łagodzeniu zgagi ciążowej (przeczytaj więcej na temat zaleceń żywieniowych w zgadze). Inne wskazane produkty to, m.in. siemię lniane (w postaci naparu wypijanego około 15 minut przed posiłkiem), kefiry czy maślanka.
  • Jeśli nie lubicie bananów możecie użyć innych owoców 🙂 Zarówno w przypadku bananów, jak i innych owoców warto wybierać te mniej dojrzałe. Posiadają one niższy indeks glikemiczny.

Kobieca Strona Dietetyki

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *